
Copywriting u turizmu. 5 primjera i kojom smo logikom došli do njih
24 Studeni 2015
Pisanje tekstova nije jednostavan zadatak. Posebno ako vam je rok kraći nego zimski dan u Norveškoj, a budžet tanašan kao flis papir.
Ipak, imamo dobre vijesti za vas.
Postoje šalabahteri!
Čitajte dalje i vidjet ćete što mi izvlačimo ispod klupe kad smo u sličnoj gabuli.
Rezultate provjerite sami!
1. Bolje cipela trans nego google earth
Da bi turistički sadržaj poželio toplu dobrodošlicu gostu, treba ga napisati copywriter koji je u destinaciji bio.
Koji je stvarno izašao na balkon sobe koju tekstom prodaje, upio pogled koji se odande prostire i udahnuo miris borova iz okolnog vrta. Copywriter mora pisati iz cipela budućeg posjetitelja.
Osim ako ima nadnaravnu imaginaciju ili uzima nedopuštena sredstva kojima će ondje odletjeti bez putnih troškova. Ali, ovo nije takva igra.
Ne postoji kraći put do iskrenog teksta od isprobavanja na vlastitoj koži.
Iz kože je nastao ovaj:
Hotel Podgorka
2. Ne pričajte lovačke priče
Najbolji tekst je iskren tekst. (Skoro) svi mogu prodati hotel s 5*, ali što je s onim od 2? Jednostavno – stvar je perspektive. Stavite se u glavu gosta.
Gost koji traži hotel od 2* sigurno ima nešto plići džep. Ako je razuman, nema velika očekivanja u pogledu suvremenog uređenja ili profinjene kuhinje. Ali cijenit će blizinu mora i slobodne aktivnosti.
Ako je hotel osrednje infrastrukture, ali je od mora udaljen 20 m, taj podatak treba istaknuti u naslovu.
Zato pišite iskreno, ali se potrudite servirati najprije ljupke vijesti.
Recimo ovako:
Hotel Bellevue - Orebić
3. Kauč + dekica = dom. Drugim riječima – budite prisni.
Znate ono kad krenete čitati neke izuzetne webove i dobijete instant osjećaj doma?
Uzmimo za primjer airbnb. Stranica od koje se trenutno raspekmezim. Od toplih fotografija visoke kvalitete do funkcionalnog dizajna i učinkovitog copyja – sve je tu u službi izazivanja emocija.
Njihovi tekstovi su prisni, a opis smještaja sve samo ne suhoparan. Uvijek vas obavezno upoznaju s domaćinom tako da imate osjećaj da idete kod prijatelja, a ne u smještajni objekt. Idu toliko daleko da doslovno osjećate kao da osobu koju prvi put vidite već poznajete jer recimo vježba jogu i voli putovati. Baš kao vi.
Upamtite: topao content je kao toplo pecivo uz jutarnju kavu.
A baš smo takvo pecivo iskoristili u ovome tekstu:
HH Sirena Premium Village - Novigrad
4. Svi žele znati o čemu šapuću mještani
Unatoč tome što su svima puna usta globalizacije, ne zaboravite da ljudi putuju radi intimnog doživljaja destinacije. Zato će rado kušati regionalna jela, zaliti ih domaćim vinom i posjetiti lokalne zanimljivosti. Ne znam za vas, ali ja uza sve navedeno obožavam slušati mještane i njihove priče. Saznati nešto čega nema u turističkim vodičima. Slatku tajnu. Neku srcedrapajuću priču. Sličicu iz lokalnog života.
Ne zaboravite da su ljudi radoznala bića. Zato je pun pogodak navesti u tekstu legendu, pučko vjerovanje, simpatičnu anegdotu ili opisati posjet neke slavne osobe. Nešto što će vašem tekstu dati lokalni šmek.
Pogledajte kako smo mi začinili tekst za kamp Sutiklu u Podgori
5. Prilagodite se svojoj publici
Nije isto pišete li pismo zahvale umirovljenicima koji posjećuju hotel u posezoni ili biciklistima koji u njemu borave u predsezoni. Svaka dob ima svoj ukus. S prvima ćete biti na vi, s drugima radije na ti. Prvima ćete se obraćati formalnijim tonom, s drugima ćete biti nešto opušteniji. Zato je uvijek važno znati tko je vaša publika, jer ona vam diktira ton.
Ipak mi vjerujemo da unatoč različitim ukusima, tekstu treba dati okus. Ono nešto što će čovjeka zaintrigirati da ga pročita do kraja.
I napokon, tko kaže da ne možete biti formalni i dopadljivi u isto vrijeme? Sjetite se samo britanskog humora koji je u nas stekao kultni status svojim elegantnim smislom za autoironiju. Koja progovara iz likova smrtno ozbiljnog izraza lica.
I za kraj – malo pedaliranja! Pročitajte tekst koji nas je silno zabavio u moru prozaičnih biciklističkih najava.
I eto nas na cilju.
Do sljedećeg posta :-)